Prototypy kabli głośnikowych i interkonektu analogowego Pana Marka Brożka dotarł do mnie w eleganckim foliowym, zasuwanym na suwak etui. Kolejny przykład tego jak nieduża firma, choć dobrze znana w środowisku audiofilskim potrafi zadbać o to, aby produkt został dostarczony do rąk kupującego w eleganckim opakowaniu.

Tak, czy inaczej Pan Marek zaskakuje nas coraz częściej w tej kwestii.

Zanim napiszę kilka słów o wrażeniach po podłączeniu kabli głośnikowych i interkonektu powtórzę to co już wielokrotnie pisałem.

Nie roszczę sobie praw do opisów dźwięku jaki można spotkać mniej lub bardziej poczytnych periodykach tudzież witryn słynnych redaktorów testujących zawodowo sprzęt i komponenty audio. Jestem pospolitym melomanem. Zatem moje spostrzeżenia będą osobisto-subiektywne i podyktowane moimi upodobaniami muzycznymi i tym w jaki sposób odbieram szczególnie muzykę klasyczną i jazz.

Jak zwykle kable Pana Marka wykonana są z niezwykłą starannością, profesjonalnie, na najwyższym poziomie. Jak wspomniałem we wcześniejszej informacji o prototypach kabli głośnikowych wykonane są one z miedzi monokrystalicznej i grupy litych przewodników. Każdy z przewodników jest osobno izolowany w teflonie.

Jak poinformował mnie Pan Marek cena kabli głośnikowych będzie oscylowała w granicach 3800 – 4000 zł, natomiast omawianego interkonektu w okolicach 3500 zł.

Kable głośnikowe testowałem na:

Przedwzmacniacz McIntosh C220
Końcówka mocy McIntosh MC 275
Kolumny: Harbeth Super HL5 Plus / Kudos Cardea 20
Odtwarzacz Electrocompaniet EMC1/ Ayre C-5xeMP
Tuner Kenwood KT-1100
Interkonekt InAcustik Reference NF-803 / Albedo Monolith pure silver monocrystal

Prototyp interkonektu testowany na:

Przedwzmacniacz McIntosh C220
Końcówka mocy McIntosh MC 275
Harbeth Super HL5 Plus / Kudos Cardea 20
Wzmacniacz elinsAudio Concerto
Odtwarzacz Electrocompaniet EMC1/ Ayre C-5xeMP
Interkonekt InAcustik Reference NF-803

Muzyka:
Beethoven Revolution – Missa Solemnis
Vivaldi Concerti La Pieta – Europa Galante/Fabio Biondi
The Min Ensemble – Light Divine
Bach – Before Bach Chouchane Siranossian
Franz Schubert – Two sonats, Fernando Riscado Cordas and Izhar Elias – guitar
Variations for Guitar – Froberger – Buxtehude – Bach – Beethoven et al. – Tilman Hoppstock
Pietro Antonio Locatelli – Il virtuoso, il poeta – Violin Concertos/ Concerti grossi – Isabelle Faust, Il Giardino Armonico / Giovanni Antonini
Grażyna Auguścik, Bogdan Hołownia – Pastels
Frankie Goes To Hollywood – Welcome To The Pleasuredome
Pat Metheny – Secret Story
Andreas Vollenweider – Caverna Magica
Van Halen – A Different Kind Of Truth
Kari Bremnes – Svarta Bjorn

Muzyka z Drugiego Programu Polskiego Radia wykorzystana przy odsłuchu kabli głośnikowych. Jak wiadomo „Dwója” to jedyna stacja radiowa w Polsce, która obecnie nadaje muzykę w nieskompresowanym formacie:

  • MENDELSSOHN 4 SYMFONIA A-DUR OP. 90 “WŁOSKA” (1834) LE CONCERT DES NATIONS SAVALL 4 Symfonia A-dur op. 90 “Włoska” (1834) – I. Allegro vivace
  • BEETHOVEN MISSA SOLEMNIS D-DUR OP. 123 LA CAPELLA NACIONAL DE CATALUNYA LE CONCERT DES NATIONS SAVA Missa solemnis D-dur op. 123 – I Kyrie
  • BEETHOVEN MISSA SOLEMNIS D-DUR OP. 123 LA CAPELLA NACIONAL DE CATALUNYA, LE CONCERT DES NATIONS SA Missa solemnis D-dur op. 123 – II Gloria
  • ABEL PRELUDE SAVALL Karl Friedrich Abel (1723-1787) / Prelude en re mineur
  • RIO SONATA FOR 2 VIOLINS AND CONTINUO IN D, OP. 5, NO. 2, HWV 397 LARGO ALBRECHT MAYER, SINFONIA Trio Sonata for 2 Violins and Continuo in D, Op. 5, No. 2, HWV 397 Largo
  • SZYMANOWSKI KONCERT SKRZYPCOWY OP 35 WILKOMIRSKA OSFN ROWICKI Koncert skrzypcowy op 35
  • BACEWICZ OVERTURE WDR SINFONIEORCHESTER BOROWICZ Overture
  • SZYMANOWSKI MITY OP 30 NARCYZ PARK PONTINEN Mity op 30 – 2. Narcisse
  • CARCEL LE TANGO STUPEFIANT D’OUSTRAC LE POEME HARMONIQUE DUMESTRE Le tango stupéfiant
  • MENDELSSOHN KWARTET SMYCZKOWY ES-DUR CONSONE QUARTET Kwartet smyczkowy Es-dur 1823 III. Minuetto – Trio
  • BEETHOVEN SONATA F-DUR NR 5 OP 24 ZIMMERMANN HELMCHEN Sonata F-dur nr 5 op 24 – IV. Rondo. Allegro ma non troppo
  • BEETHOVEN 24 VARIATIONS ON VENNI AMORE TIBERGHIEN 24 Variations on Venni amore
  • BARTOK RAPSODIA NA SKRZYPCE I ORKIESTRĘ NR 1 ZIMMERMANN BAMBERGER SYMPHONIKER HRUSZA Rapsodia na skrzypce i orkiestrę nr 1 BB 94b – I. Lassu
  • BARTOK RAPSODIA NA SKRZYPCE I ORKIESTRĘ NR 1 ZIMMERMANN BAMBERGER SYMPHONIKER HRUSZA Rapsodia na skrzypce i orkiestrę nr 1 BB 94b – II. Friss
  • CHARPENTIER TE DEUM H. 146 LES SURPRISES BESTION DE CAMBOULAS Te Deum H. 146 I. Prélude
  • PANDOLFI SONATA SKRZYPCOWA OP 3 NO 1 “LA STELLA” MANZE EGARR Sonata skrzypcowa op 3 No 1 “La Stella”
  • SZYMANOWSKI MITY OP. 30 ŹRÓDŁO ARETUZY IGRAS M. RUTKOWSKI Mity op. 30 – No. 1, Źródło Aretuzy (opr na flet i fortepian)
  • BACEWICZ WARIACJE NA ORKIESTRĘ WDR SINFONIEORCHESTER BOROWICZ Wariacje na orkiestrę

Konkurentem prototypów kabli głośnikowych były świetne kable głośnikowe Skylane, najwyższy model w ofercie MB Audio Cable.

Pierwsze wrażenie, prototypy kabli głośnikowych są bardzo muzykalne, dźwięk jest przestrzenny, analityczny. W tej kwestii zbyt wiele nie ustępują kablom Skyline. Ba, nawet odnoszę wrażenie, że są od Skyline bardziej rozdzielcze. Jednak jest to tylko początkowe wrażenie, które wynika z tego, że wysokie tony w pewnym sensie pełnią rolę wiodącą, są bardziej wyeksponowane. Góra pasma jest soczysta, bardzo czytelna a nawet powiedziałbym śpiewna. Jednak uprzedzam wysokie tony nie są agresywna, nawet w pewnych momentach charakteryzują się subtelnością i delikatnością, co powoduje, że np. partie chóralne w muzyce klasycznej z jednej strony są dynamiczne, czytelne a z drugiej strony zwiewne. Skrzypce, wiolonczele, trąbki, saksofony, fortepian brzmią wręcz zjawiskowo, szczególnie, gdy słucha się muzyki emitowanej w „Dwójce”.

Średnie tony podobnie jak wysokie są dosyć szczegółowe a zarazem barwne i świetnie współgrają z wysokim zakresem pasma. W średnicy znajdziemy dużo smaczków, których obawiam się, że trudno byłoby się doszukiwać w wielu kablach innych firm, które od prototypów MB Audio są dużo droższe. Oczywiście tu kable Skyline prezentują się lepiej, ale przypomnijmy, to najwyższy model w ofercie Pana Marka Brożka.

Niskie tony pasma podawane są z mniejszym natężeniem niż w kablach Skyline, jednak są uporządkowane, sprężyste, dobrze kontrolowane.

Jak wspomniałem wyżej prototypy kabli głośnikowych to świetne analityczne i precyzyjne kable. Sprawdzą się w muzyce klasycznej, jazzie, również tam, gdzie mamy do czynienia z dużymi składami orkiestrowymi.   

Te kable cieszą się i bawią muzyką, podają muzykę z duża swobodą i lekkością. Nazwałbym je żartobliwie młodszym kuzynem kabli Skyline.

Jak przekazał konstruktor Pan Marek Brożek interkonket analogowy zbudowany jest z płaskich taśm ze srebra monokrystalicznego i płaskich miedzianych taśm z miedzi monokrystalicznej. Podobnie jak w interkonekcie Black Pearl izolatorami jest teflon jednak odmienny niż w Black Pearl. Inna jest też geometria ułożenia przewodów niż w Black Pearl.

Prototyp interkonektu jest pełen muzycznego wigoru. Podobnie jak w przypadku kabli głośnikowych wnosi do muzyki dużo melodyjności. Przekaz jest szczegółowy, powiedziałbym spontaniczny, soczysty, barwny. Interkonekt wprowadza do przekazu muzycznego nie tylko więcej szczegółów, ale też przestrzeń. Dźwięk charakteryzuje się świetną stereofonią. Na pierwszy plan wybijają się tony wysokie. Średnica ukazuje dużo szczegółów. Niskie tony nie są natarczywe. Są zdyscyplinowane, zwarte. Nie ma mowy o jakimkolwiek ich zmiękczeniu.   Interkonekt szczególnie sprawdza się w małych składach, w muzyce klasycznej i jazzie. Świetnie brzmią przy jego udziale wokale.  

W cenie jaką Konstruktor będzie oferował kable głośnikowe i interkonekty nie znajdą one zbyt wielu konkurentów w tym przedziale cenowym na rynku audio.

Nie wiem, jak i co Pan Marek Brożek robi, że jego produkty prezentują tak wysoki poziom. To tajemnica Konstruktora.

Dodałbym jeszcze, że kable głośnikowe i IC nie wybaczają kiepskim realizacjom. Są to kable, które świetnie wkomponują się w system, gdzie źródła napędzane są m.in. mocnymi wzmacniaczami lampowymi i nie tylko zresztą.

 

Tekst i foto Marek R.

Visits: 82